Lubelszczyzna bogatsza o nisko i zeroemisyjne pojazdy komunikacji publicznej
Zakup ekologicznego taboru to tylko jedna z możliwości, jakie stoją przed wybranymi samorządami. Inwestować będzie można także w infrastrukturę do ładowania oraz tę zachęcającą do porzucania prywatnych samochodów.
Władze województwa lubelskiego uruchomiły nabór wniosków na projekty wpisujące się w działanie 5.2 „Niskoemisyjny transport miejski w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych”. Głównym celem tej części programu regionalnego na lata 2021-2027 jest wspierać działania:
∑ mające na celu poprawę jakości powietrza i ograniczenie hałasu,
∑ rozwijające infrastrukturę czystego transportu miejskiego,
∑ zwiększające ilość czystego transportu miejskiego,
∑ poprawiające infrastrukturę rowerową,
∑ z zakresu cyfryzacji transportu (w połączeniu z celem, jakim jest redukcja emisji gazów cieplarnianych),
∑ rozwijające infrastrukturę paliw alternatywnych (stacje ładowania, magazynowania energii itp.).
A jakie inwestycje mają prawo zgłaszać samorządy w aktualnym naborze wniosków?
Pięć + jeden
Zgodnie z ogłoszeniem o rozpoczęciu przyjmowania aplikacji są to rodzaje projektów, które w szczegółowym opisie pro- gramu „Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021–2027” mają numery od jeden do sześć:
∑ zakup oraz modernizacja taboru trolejbusowego i niskoemisyjnego taboru autobusowego oraz zeroemisyjnego taboru szynowego dla połączeń miejskich i podmiejskich wraz z niezbędną infrastrukturą,
∑ budowa infrastruktury ła- dowania i tankowania pojazdów zeroemisyjnych,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta